Assalamualaikum readers..

Kelip-kelip kusangka api,
Kalau api mana panasnya,
Hilang ghaib bukannya mati,
Kalau mati mana kuburnya.....??

Friday, October 30, 2009

Pesanan Untuk Kamu

Semanis Kurma..,

Nak mulakan post ni dengan..
"Saya dah maafkan awak...sungguh.."

eh nape tibe2 nie???
he3...aku nak seseorang nie tahu aku dah maafkan dia...
aku tak tau la betol ke ungkapan kt atas tu yg dia nak dengar tapi...tak kesah la...aku cuma tak nak dia fikir yg aku masih memendam rasa...sbb aku pernah marah dia sgt2..sampai tahap kalau dia tu ala-ala cili... memang aku giling sampai tak de rupa...he3... sorry ek awk...
tapi tu ceter dulu la...

rentetan dari tu..
ade sesuatu yg aku nak ingatkan utk kwn2 di luar sana...
musibah,dugaan dan ujian dalam hidup nie sebenarnya adalah tarbiah dari Allah...
Dia mahukan kita jadi hamba yg baik.... diuji nya kita macam2 supaya kita dapat belajar erti sabar, ikhlas, tabah, gigih, kuat dsbnya...tapi syarat penting yg mesti ada sebelum kita dapat belajar semua tu adalah.,kita mesti buka mata hati...
jgn cepat melatah bila diri diuji..
sebaliknya... muhasabah diri..
pasti nanti...kamu akan nampak sesuatu yg indah disebalik ujian itu..
renung2kan dan selamat beramal... :)

wallahualam..

No comments:

Post a Comment