Assalamualaikum readers..

Kelip-kelip kusangka api,
Kalau api mana panasnya,
Hilang ghaib bukannya mati,
Kalau mati mana kuburnya.....??

Wednesday, October 28, 2009

Warna-warna malam

semanis kurma..,

ini entry ku yg pertama utk blog baru neh...
excited!! mcm2 nak cerita... sampai tak tahu dari mane nk mula....
okey...mula-mula mcm nie...
kenapa warna-warna malam?
sbb mlm nie aq ber'hangout bersama teman2...
yang istimewa..mereka bukan teman2 1 kos..
jadi pengalaman hang out kali ini terasa berbeza..

ade sesuatu pasal hubungan yang aku sgt suka perhatikan...
hubungan dkt sini... aku rujuk kepada hbngan sesama insan..
"tak kenal maka tak cinta"
sungguh.,kita tak akan tahu adakah kita mampu menerima seseorang sebagai teman sebelum kita kenali dia..ibarat manggis yang kita lihat hitam kulitnya sebelum kita rasa manis buahnya..ibarat bunga tahi ayam yang cantik tp busuk baunya..
manusia..
aku sendiri..tidak mampu utk menyenangkan hati semua orang...
mereka2 boleh berkata..
"sombonglah dia nie!!"
"nie pehal blagak sgt?!!"
"yela tu... macam bgs sgt jek..!!"
tapi mereka tidak tahu...
aku...
dan kamu...
telah berusaha utk memenuhi kehendak mereka...
menggembirakan mereka...
dan membuat mereka bahagia...
yang kurang cuma...
aku...
dan kamu...
adalah INSAN BIASA...
yang suka lalai dan terlupa...
maafkanlah...

No comments:

Post a Comment