Assalamualaikum readers..

Kelip-kelip kusangka api,
Kalau api mana panasnya,
Hilang ghaib bukannya mati,
Kalau mati mana kuburnya.....??

Friday, October 30, 2009

Setulus Hati

Semanis Kurma...

Di petang yg dingin nie.. terdetik hati utk bercerita soal hati...
kenapa??
entah... mungkin sbb beberapa perkara yg aku baru nampak tadi..

okey lah.. utk memudahkan perbincangan...
biar aku narrow kan skop kpd ketulusan dlm persahabatan...

aku ade seorang kwn.. pernah aku anggap dia sbg sahabat...
yang aku berjanji pd diri aku sendiri utk menyayangi dan melindungi dia sedaya-upaya aku...
tapi kan...lama2..aku terasa diri aku nie macam dipergunakan pulak...
bak kata seorang teman..mcm mane rasanya bila kita pergi kenduri rumah org yg tak jemput kita.. tapi dalam kes aku ni advance sikit...aku dtg rumah dia...dia tak kata ape...dia suruh aku basuh pinggan mangkuk ape sumer... tapi dia tak panggil makan pon....ade la hulur air masak skali dua...last2 aku blah mcm tu aje...dia pon tak panggil aku balik...

bukan aku tak berterima-kasih dia bg aku air...air masak pon air jugak kan...sehat lagi...
tapi aku tercari-cari sinar ikhlas dekat mata dia...
aku decide utk pergi bila aku tak jumpe sinar tu...
buat ape nak tunggu...

perasaan aku???
mula2 sedih yg amat la....
hanya Allah yg tahu....
tp lame2....aku jadi tak peduli la pulak...
ade satu suara dalam hati kata mcm nie...
"mmg betul kita perlu tulus dlm setiap perkara yg kita buat... tapi tak perlu sampai mengorbankan perasaan sendiri... kau juga berhak bahagia!!"

betul kan kata suara tu..?

aku maafkan kamu dan dia...

maafkanlah juga diriku....

:)

No comments:

Post a Comment